Kommunal bolig
Kommunale boliger er et tilbud til vanskeligstilte på boligmarkedet, og er som hovedregel et midlertidig botilbud. Kommunale boliger tilbys til husstander som har behov for hjelp til å skaffe seg et egnet bosted.
Ved ledige leiligheter gjøres det en prioritering mellom kvalifiserte søkere. Tildeling gjøres av et tildelingsråd som består av boligkonsulent, representant fra NAV, barnevern og avdeling psykisk helse og rus.
Om boligene
Åsveien
- 10 leiligheter (6 leiligheter ca 48 kvm og 4 leiligheter ca 42 kvm, 1 soverom)
- Leie (ikke innskudd)
Storemoen
- 4 eneboliger (ca 100 kvm, 4 soverom)
- Leie (ikke innskudd)
Boligene i Åsveien og på Storemoen er i utgangspunktet et midlertidig tilbud. Man leier vanligvis for tre år, men kan søke om å leie lenger hvis man fortsatt har behov for det. Det er fastsatt månedlig husleie. Husleien indeksreguleres hvert år.
Søknadsskjema
- Digitalt søknadskjema: Søknad om kommunal bolig
Lenke til et annet nettsted.
- Utskrift søknadskjema: Søknad om kommunal bolig
Pdf, 142 kB.
Det er viktig at all nødvendig dokumentasjon vedlegges for at søknaden skal kunne behandles.
Søknaden blir liggende i 6 måneder fra kommunen mottar søknaden. Hvis man ikke har fått tildelt bolig i løpet av den tiden, må det søkes på nytt.
Søknadskjemaet kan fylles ut og sendes digitalt eller skrives ut og fylles ut for hånd.
Skjemaer på papir sendes til Marker kommune, 1870 Ørje. Det kan også leveres direkte på Servicetorget på Rådhuset.
Oppsigelse av bolig
Utskrift skjema: Oppsigelse av kommunal bolig Pdf, 92 kB.
Skjema sendes til Marker kommune, 1870 Ørje.
Det kan også leveres direkte på Servicetorget på Rådhuset.
Sist oppdatert