Velkommen til åpning av nye Dam Ørje!

Den nye dammen og brua ved Ørje kraftverk er ferdigstilt, og Østfold Energi inviterer til en markering 12. juni.

Oversiktsbidle av nye dammen i Ørje.

Nye dammen i Ørje. Bilde hentet fra Østfold Energi sin nettside.

Etter ett år med anleggsarbeid er den nye dammen og brua på Ørje kraftverk er ferdig. Det ønsker Østfold Energi å feire sammen med innbyggerne i Ørje.

Fredag: 12. juni 2026 kl. 14.00–15.00
Sted: Ørje kraftverk, ved Ørje brug

Programmet starter med en kort markering, der de involverte i prosjektet vil si noen ord. Deretter klipper ordføreren i Marker kommune og fylkesordføreren i Østfold snora på den nye brua.

Det blir enkel servering med kaffe og Ørjeboller.

Etter den offisielle åpningen inviterer Marker kommune til et musikalsk innslag i amfiet. Museet vil også holde åpent for publikum.

Påmelding

Arrangementet er åpent for alle, men av praktiske hensyn ber vi om påmelding. Ønsker du å delta på åpningen, meld deg på ved å fylle ut skjemaet under.

Meld deg på her Lenke til et annet nettsted.

Sist oppdatert

Fant du det du lette etter?